Su 24M
Dwumiejscowy samolot szturmowy, rozpoznawczy, walki radioelektronicznej o zmiennej geometrii skrzydeł. Prace nad tym modelem rozpoczęto w 1964 roku pod kierownictwem P. Suchoja i J. Felsnera. Pierwszy lot prototypem odbył się w 1967 roku (prototyp posiadał już skrzydła o zmiennej geometrii). Samolot wszedł do produkcji w 1981 roku. Skrzydła o ujemnym skosie. Podwozie trójzespołowe wciągane hydraulicznie. Dwa silniki turboodrzutowe Saturn/Ljuka AL-21F-3A z pełnym dopalaniem. Cztery wewnętrzne zbiorniki paliwa o łącznej pojemności 11700 litrów. Istnieje możliwość podwieszania dodatkowych zbiorników 2 x 2000 litrów pod kadłubem i 2 x 3000 litrów pod skrzydłami. Dodatkowe zbiorniki mogą być upuszczane w locie. Su 24 nadaje się do tankowania w locie, może także pełnić rolę tankowca. Kokpit dwuosobowy z wyrzucanymi fotelami K-360DM. W owiewce nosowej samolotu znajdują się urządzenia nawigacyjne, celownicze oraz umożliwiające omijanie przeszkód w czasie niskiego lotu. Dzięki temu Su nadaje się do atakowania w każdych warunkach pogodowych i o każdej porze dnia i nocy. Niski pułap lotu umożliwia uniknięcie ostrzału artylerii przeciwlotniczej. Uzbrojenie podwieszane pod skrzydłami i kadłubem. Rakiety nakierowywane i niesterowalne ziemia - powietrze oraz bomby nuklearne typów Tn 1000 i Tn 1200. Rakiety ziemia - powietrze Kh 23, Kh 25ML, Kh 58, Kh 25MP, Kh 59, Kh 29, Kh 31A/P sterowane laserowo lub telewizyjnie. Bomby konwencjonalne sztuk 38 typu FAB - 100 o wadze do 100 kilogramów. Może przenosić także do 2 rakiet ziemia powietrze R - 60.
Ważniejsze dane techniczne:
Model Su 24 MK
Rozpiętość skrzydeł rozsunięte 17,636 m
Rozpiętość skrzydeł zsunięte 10,366 m
Długość całkowita 24,594 m
Wysokość całkowita 6,19 m
Masa pustego samolotu 19000 kg
Ilość paliwa wewnątrz 11700 litrów z dodatkowymi zbiornikami łącznie 21700 litrów
Maksymalna szybkość lotu 1320 km/h
Maksymalna szybkość wznoszenia 9000 m/min
Pułap operacyjny 17500 m
Rozbieg 1320 m
Dobieg 950 m
Su 24 M na pasie startowym
Su 24 M w locie
Su 24 M startuje